tisdag 23 november 2010

busväder, inte bussväder

Bussar blåser ibland av vägen! Det kom en vindpust säger dom, helt otroligt, vad har dom för däck som inte kan hålla dom kvar på vägen. Tyvärr kör ofta den tunga trafiken med däck som inte är anpassade för riktigt vinterväder. För bussar borde det finnas krav på att de förses med godkända vinterdäck (sådana finns ännu inte). Aftonbladet. Se också denna video om flera lastbilar som blåst av vägen. Vad har dom för däck får man fråga sig?

Jag skall till Göteborg tidigt imorgon bittida även om det är busväder (inte bussväder). Tack vare att jag kör med bra dubbade vinterdäck så ruggar jag åt de som vågar köra odubbat (på en del politikers och myndighetspersoners inrådan). Det gläder mig att jag kan bidra till deras säkerhet. Gonatt!

Inga kommentarer: